გაკვეთილის გეგმები

მეთოდიკა
ჩემი გაკვეთილები

        გაეცანით მე-10 კლასის ქიმიის გაკვეთილის გეგმას




 გაკვეთილის  გეგმა
მასწავლებელი: ნონა ანთიძე
საგანი: ქიმია
კლასი: 101
მოსწავლეთა რაოდენობა: 17 (სსსმ-არა)
გაკვეთილის თემა: წყალბადი
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლემ შეძლოს დაახასიათოს წყალბადი, როგორც ელემენტი,მისი მდებარეობის მიხედვით პერიოდულ სისტემეში. მისი ბუნებაში გავრცელება. ფიზიკური და ქიმიური თვისებები, მიღების მეთოდები და გამოყენება.
N


1
აქტივობის აღწერა

მასწავლებელი ესალმება კლასს და აცნობს გაკვეთილის მიზნებს, შეფასების მიზნებს ახსენებს ჟგუფში მუშაობის წესებს.ამოწმებს მოსწავლეთა დასწრებას.

გამოყენებული მეთოდი/ მეთოდები
-------------------
კლასის ორგანიზების   ფორმა/ფორმები
საერთო საკლასო.
სასწავლო რესურსი

 დრო



2წთ
2
       მასწავლებელი  მოსწავლეებს უჩვენებს
 ვიდეო მასალის , სადაც ნათლად ჩანს, რომ წყალბადი და მისი ნაერთები ფართოდ გამოიყენება, როგორც საწვავი-ენერგიის წყარო, როგორც აღმდგენი.ასევე გამოიყენება სხვადასხვა  ნივთიერებათა მისაღებად.
    ვიდეომასალის ჩვენების შემდეგ მასწავლებელი გააკეტებს მოკლე პრეზენტაციას წყალბადის როგორც, ელემენტის, მისი ბუნებაში გავრცელების, მიღების ქიმიური და ფიზიკური თვისებებისა და გამოყენების შესახებ.

გონებრივი იერიში/
პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლება
საერთო საკლასო
კომპიუტერი და პროექტორი.
4წთ
3.
მოსწავლეებმა ნანახი ვიდეომასალის საფუძველზე, ასევე წინარე ცოდნის გამოყენებით უნდა უპასუხოს შეკითხვებს.
·         რატომ დაიწყეს მეცნიერებმა ფიქრი წყალბადის საწვავად გამოყენების შესახებ?
·         ჩამოთვალეთ წყალბადური ენერგეტიკის დადებითი მხარეები.
·         ცამოთვალეთ წყალბადური ენერგეტიკის უარყოფითი მხარეები.
·         რატომ არის წყალბადის მიღება  ელექტრული დენით წყლის დაშლის გზით ძვირი და არაეფექტიანი.


გონებრივი იერიში/კითხვა - პასუხი
საერთო საკლასო
კომპიუტერი და პროექტორი. თაბახის ფურცლები.
4წთ
4.
მასწავლებელი                                                                                           
      ჩხირების საშუალებით  მოსწავლეებს  გაუნაწილდებათ სასწავლო გაჩერებები.
     პირველი გაჩერება--მოსწავლეები გაეცნობიან შესასწავლ მასალას სახელმძღვანელოდან.
      მეორე გაჩერება--მოსწავლეები შეასრულებენ სავარჟიშოებს, რომელიც განამტკიცებს მოსწავლეთა  ცოდნას წყალბადის შესახებ.
         *  შეადგინეთ განზავებულ გოგირდმჟავასთან თუთიისურთიერთქმედების რეაქციის ტოლობა.
        *   შეადგინეთ წყალბადის ურთიერთქმედების რეაქციათა ტოლობები ქლორთან და გოგირდთან.
       *   დაასრულეთ რეაქციის ტოლობა
     WO3+ H2-->
    ახსენით თქვენი გადაწყვეტილება.
·         წყალბადით სავსე ორი კოლბა მოათავსეს სასწორის სხვადასხვა პინაზე,ერთი დადგეს ძირით ქვემოთ, მეორე კი დაამაგრეს ძირით ზემოთ
·         ქვემოთ მოცემული რეაქციათა ტოლობებიდან, რომელშია წყალბადი აღმდგენი და რომელში მჟანგავი? დაასაბუთეთ ტქვენი ვარაუდი
H2+2Na-->2NaH
H2+F2-->2HF
      მესამე გაჩერება-- მოსწავლეები ჩაატარებენ ცდებს.( წყალბადის მიღება, წყალბადის წვა და სპილენძის ოქსიდის აღდგენა წყალბადით.)
     თითოეული ჯგუფი გაივლის სამივე გაჩერებას და მოსწავლეები ჩაინიშნავენ საპრეზენტაციო მასალას თითოეულ გაჩერებაზე.


სასწავლო გაჩერებები.
ჯგუფური
ქიმიური ჭურჭელი--სინჯარები, ძაბრი საცობით. აირგამყვანი. სპირტქურა, მინის მილი, სტატივი,
   ნივთიერებებიდან (თუთია, მარილმჟავა,სპილენძის ოქსიდი)

სახელმძღვანელო, თაბახის ფურცლები.საწერი კალმი.
7წთ
5

მოსწავლეები გააკეებენ პრეზენტაციას სამივე გაჩერებაზე აღქმული მასალიდან საპრეზენტაციო ფურცლების გამოყენებით.

პრეზენტაცია
ჯგუფური
საპრეზენტაციო ფურცლები ფერადი მარკერები. დაფა, ცარცი.
15წთ
6
მასწავლებელი მოსწავლეებს ურიგებს ბარათებს, რათა ნათელი გახდეს რა იცოდნენ, რა ისწავლეს და კიდევ რისი შესწავლის სურვილი აქვთ.
,,ვიცი, ვისწავლე, მინდა ვიცოდე“ 
ზეპირსიტყვიერი
საერთო საკლასო
თაბახის  ფურცლები.
3წთ
7
 მოსწავლეები შეფასდებიან საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის, ჯგუფური მუშაობის, ექსპერიმენტული სამუშაოს, პრეზენტაციის მიხედვით. ასევე კლასში მუშაობის ჰოლისტური რუბრიკით. ჯგუფები ერთმანეთს შეაფასებენ ქვემოთ მოცემული რუბრიკის მიხედვით.
წერითი
ჯგუფური
თაბახის ფურცელი; მარკერი, ჯგუფის თვითშეფასების შეფასების ცხრილი.
5 წთ
8
საშინაო დავალება:
წყალბადი.  სავარჯიშო   3, 4
გასასვლელი ბილეთები.(სავარჯიშოები თემაზე--წყალბადი)
არჩევითი დავალება--მოიძიონ ინფორმაცია წყალბადის მიღების, თვისებების და გამოყენების შესახებ.

წერითი/დამოუკიდებელი წერა
საერთო საკლასო
სახელმძღვანელო; ინტერნეტი.

2წთ
                                 გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:

..    
კვლ.X.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
შედეგი  თვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:
·         განსაზღვრავს და აყალიბებს კვლევის მიზანს;
·         განსაზღვრავს  შესაბამისი ინფორმაციის  მოძიების წყაროებს;
·          გამოთქვამს არგუმენტირებულ   მოსაზრებას/ვარაუდს;
·         განსაზღვრავს კვლევის პირობებს და  ჩატარების ეტაპებს;
·         არჩევს სათანადო ხელსაწყოებს/აღჭურვილობას/ინსტრუმენტებს, ასაბუთებს არჩევანს;

კვლ.X.2.მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი   პროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.                                                                                                               შედეგი  თვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:
·         მოიძიებს და  აანალიზებს შესაბამის ინფორმაციას;
·         იყენებს შესაბამის მასალას ან/და აღჭურვილობას დაატარებს დაგეგმილ ცდას უსაფრთხოების წესების დაცვით;
·         იყენებს სათანადო წესებს საკუთარი და სხვათა უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად.

კვლ.X.3.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო   საშუალების  გამოყენებით.
შედეგი  თვალსაჩინოა, თუმოსწავლე:
·         იყენებს სხვადასხვა ხერხს  (დიაგრამებს,ცხრილებს, გრაფიკებს, სიებს) მონაცემთა წარმოსადგენად;

ქიმ.X.12.მოსწავლეს შეუძლია ქიმიური ელემენტების და მათი  ნაერთების დახასიათება, მათი მნიშვნელობის შესახებ მსჯელობა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ახასიათებს ელემენტებსა და მათ მნიშვნელოვან ნაერთებს;
·         მსჯელობს   ელემენტების ალოტროპიულ ფორმებზე;
·         აკავშირებსელემენტების ფიზიკურ და მნიშვნელოვან ქიმიურ თვისებებს  მათ გამოყენებასთან;
·         იცნობს ელემენტების და მათი მნიშვნელოვანი ნაერთების მიღების ძირითად მეთოდებს;
·         მსჯელობს ქიმიური ელემენტების  როლსა და გამოყენებაზე ყოფა-ცხოვრებასა და წარმოებაში;


                                                      ჯგუფის თვითშეფასება
გადაწყვიტეთ თუ არა დასახული ამოცანა


რა იყო  გუნდის ყველაზე დიდი მიღწევა


რა ისწავლეთ ერთობლივი მუშაობით


რა იყო თქვენი ერთობლივი მუშაობის
ხარვეზი


                          ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა

მოძიებულიმასალაშეესაბამებასაკითხს/თემას
3
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
3
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
4
                                     პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა

პასუხობს თემას
1
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
2
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
2
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
2
დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
1
იყენებს თვალსაჩინოებას
1
იცავს დროის ლიმიტს
1
                                                       ექსპერიმენტული სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
შეფასება
    1-4
    5-6
    7-8
   9-10
მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლების ეტაპები.
მოსწავლეს არ შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლების ეტაპები.
მოსწავლისთვის ბუნდოვანია   კვლევის საგანი და კვლების ეტაპები.
მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.მაგრამ უშვებს უზუსტობებს
მოსწავლეს შეუძლიაზუსტად განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლების ეტაპები.
მოსწავლეს სეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება/მონაცემთა აღრიცხვა.
მოსწავლეს არ სეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება/მონაცემთა აღრიცხვა.
მოსწავლეს დამოუკიდებლად   არ შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება/მონაცემთა აღრიცხვა.
მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება..მაგრამ უშვებს უზუსტობებს
მოსწავლეს სეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება/მონაცემთა აღრიცხვა.
მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით.
მოსწავლეს არ შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით.
მოსწავლეს დამოუკიდებლად   არ შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით.
მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით.
..მაგრამ უშვებს უზუსტობებს
მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით.
მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
მოსწავლეს არ შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
მოსწავლეს დამოუკიდებლად   არ შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
..მაგრამ უშვებს უზუსტობებს
მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
                             საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობა. (საკლასო დავალება)

შედეგები
      1-4
     5-6
    7-8
    9-10
აქტიური მონაწილეობა
არ არის ჩართული
პერიოდულად ერთვება მაგრამ არანაყოფიერად.
აქტიურია მაგრამ მნიშვნელოვანი წვლილი ვერ შეაქვს
აქტიურია კონსტრუქციული და შეაქვს დიდი წვლილი.
აზრის დამოუკიდებლად გამოთქმა და შეკითხვის დასმა.
ვერ გამოთქვავს საკუთარ აზრს უჭირს შეკითხვის დასმა.
იშვიათად გამოთქვამს საკუთარ აზრებს უჭირს შეკითხვის ჩამოყალიბება
გამოთქვამს საკუთარ აზრებს მაგრამ ზოგჯერ აკლია დამაჯერებლობა შეკითხვები შეკითხვები ხშირად სპონტანურია და აკლია გააზრება.
საკუთარ აზრს აყალიბებს დამაჯერებლად მსჯელობს არგუმენტირებულად საჭიროების შემთხვევაში სვამს გააზრებულ შეკითხვას.
კონცენტრირება სამუშაოზე
ვერ ახერხებს კონცენტრირებას არ იცავს ინსტრუქციას.
ცდილობს კონცენტრირებას მაგრამ ხშირად ეფანტება გონება უჭირს ინსტრუქციის დაცვა.
ძირითადად კონცენტრირებულია სამუშაოზე უჭირსინსტრუქციის დაცვა.
მთელი გაკვეთილის განმავლობაში კონცენტრირებულია სამუშაოზე ზუსტად  იცავს ინსტრუქციას
სხვისი აზრის მოსმენა და პატივისცემა.
არ უსმენს სხვების აზრებს აწყვეტინებს.
ყოველთვის არ უსმენს სხვების აზრებს ან უსმენს , მაგრამ აქვს არაადეკვატური რეაქციები.
უსმენს სხვების აზრებს და ცდილობს იყოს კორექტული.
ყურადღებით ისმენს სხვების აზრებს, აანალიზებს და აკეთებს კორექტულ კომენტარს.
  
                                    ჟგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა.
შედეგები
   1-3
    4-5
    6-7
   8-10
ჯგუფთან ადაფტირება
იზოლირებულია ჯგუფიდან არ მონაწილეობს არ მონაწილეობს ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციების განაწილებაში.
ბუნდოვნად აყალიბებს რა უნდა და რისი გაკეთება შეუძლია
გააზრებული აქვს თავისი ფუნქცია. ახერხებს ჯგუფის წევრებთან შეთანხმებას.
ზედმიწევნით აქვს გააზრებული თავისი ფუნქცია და უპრობლემოდ უთანხმდება ჯგუფის წევრებს.
საკუთარი ფუნქციის შესრულება
ვერ ასრულებს თავის ფუნქციას
წარმოდგენა აქვს თავისი ფუნქციის შესახებ, მაგრამ პრაქტიკულად  არ ახორციელებს.
ასრულებს თავის ფუნქციას ნაწილობრივ.
ასრულებს თავის ფუნქციას სრულყოფილად
სწრაფვა ლიდერობისაკენ
უცდის როდის მიუთითებენ რა გააკეთონ.
ცდილობს რაც შეიძლება ნაკლები სამუშაო შეასრულოს არ აინტერესებს ჯგუფის სხვა წევრების საქმიანობა.
ინტერესდება ჯგუფის სხვა წევრების საქმიანობითაც ცდილობს წარმართოს რაციონალურად.
რაციონალურად წარმართავს ჯგუფის საქმიანობას შეუძლია დარწმუნება კონკრეტული საკითხის განხილვისას.
                          კლასში მუშაობის შეფასების ჰოლისტური რუბრიკა
კრიტერიუმები
დამწყები
განვითარებადი
კვალიფიციური
ექსპერტი
ექსპერიმენტის განხორციელება უსაფრთხოების წესების დაცვით
უჭირს ექსპერიმენტის განხორციელება, სხვისი დახმარებითაც   კი, აკვირდება ექსპერიმენტს.
ახორციელებს ექსპერიმენტს სხვისი დახმარებით, აკვირდება შედეგებს
ახორციელებს ექსპერიმენტს ინსტრუქციის დაცვით, აღწერს, აანალიზებს შედეგს.
გეგმავს და ახორციელებს ექსპერიმენტს ინსტრუქციის ზუსტი დაცვით, აანალიზებს შედეგებს
ჯგუფში თანამშრომლობა
ჯგუფში  ყველა წევრი არ მუშაობს, გამოკვეთილია ლიდერი.
რამდენიმე წევრი მუშაობს თითქმის ერთნაირად, დავალებები არათანაბარია.
ჯგუფის წევრებს მოვალეობები გადანაწილებული აქვთ, ასრულებენ თავიანთ სამუშაოს, შედეგებს აჯამებენ და აანალიზებენ.
ჯგუფში მოვალეობები გადანაწილებულია, ყველა თავის სამუშაოს ასრულებს, ერთმანეთს ეხმარებიან,  შედეგებს  აჯამებენ და ერთად აანალიზებენ
ნამუშევრის ორგანიზება
ნამუშევარი ზერელეა, არასრულყოფილია, მცირე ინფორმაციის შემცველია.
ნამუშევარი საინტერესოდაა ორგანიზებული, მაგრამ აკლია ზოგიერთი ინფორმაცია.
ნამუშევარი საინტერესოა, კარგადაა ორგანიზებული,
ლოგიკურადაა აგებული.
ნამუშევარი სრულყოფილია, ლოგიკურადაა აგებული, საინტერესოა,  ორიგინალურია.
კითხვებზე პასუხი და საკლასო დავალებები
აქვს პასუხი ზოგიერთ კითხვაზე, დავალებები არასრულია ან შეცდომითაა.
აქვს პასუხი რამდენიმე კითხვაზე, დავალებები სწორია,   მაგრამ რეაქციის ტოლობები გაუთანაბრებელია
ყველა კითხვაზე აქვს პასუხი, მოყავს მაგალითები, დავალებები სწორია, რეაქციის ტოლობები გათანაბრებულია.
ყველა კითხვაზე აქვს დასაბუთებული პასუხი, მოყავს მაგალითები, დავალებები სწორადაა შესრულებული, სრულყოფილია.


                                      თვითშეფასება.
კრიტერიუმები /ქულები
1
2
3
1
გაკვეთილის მიზანი გასაგები და  კონკრეტული  იყო
2
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
3
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას
4
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას
5
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
6
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს
7
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
8
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
9
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
10
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
11
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხის გასაცემად






Комментариев нет:

Отправить комментарий